<div id='accordion_vergelijken' class='accordion over-vergelijking in-viewport'><div class='accordion-wrapper'><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='1' data-name='accordion-tab1-title'><span>Hoe komt de vergelijking tot stand?</span></div><div class='accordion-content' data-content='1' data-name='accordion-tab1'><p>Maak je op Sparen.nl een vergelijking van spaarrekeningen, dan staat bij binnenkomst standaard de rekening met de hoogste spaarrente bovenaan. Je kunt de vergelijking zelf eenvoudig aanpassen op je wensen door te kiezen wat jij belangrijk vindt.<br /><br />De spaarrekening met de hoogste rente voor jouw wensen staat dan bovenaan. De resultaten van deze vergelijking zijn gebaseerd op de actuele rentepercentages, zoals wij die krijgen aangeleverd van de banken.<br /><br />Behalve op de rente, kun je de spaarrekeningen zelf ook nog sorteren op klantscore. De klantscore is gebaseerd op reviews die wij zelf verzamelen onder klanten van de betreffende spaaraanbieder.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='10' data-name='accordion-tab10-title'><span>Hoe verzamelen we de reviews over de spaarbanken?</span></div><div class='accordion-content' data-content='10' data-name='accordion-tab10'><p>Het is via Sparen.nl mogelijk om een review te geven over je spaarbank.<br /><br />Omdat wij bij de reviews aan de consument vragen bij welke bank ze hun spaarrekening hebben, weten we dat de reviews van klanten van de bank komen.<br /><br />Wij geven geen beloning voor de inhoud of de hoogte van een review. Ook sturen wij in de uitnodiging niet aan op een hoog cijfer. De reviews geven dus altijd de echte mening van de klant weer.<br /><br />Op basis van het e-mailadres bij de review controleren we of de reviews niet van een concurrent of de spaarbank zelf komen. Die mogen natuurlijk geen review geven.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='2' data-name='accordion-tab2-title'><span>Hoe volledig is de vergelijking?</span></div><div class='accordion-content' data-content='2' data-name='accordion-tab2'><p>Sparen.nl is volledig onafhankelijk. Dit betekent dat geen enkele financiële instelling een aandeel, zeggenschap of invloed heeft op de resultaten van de vergelijkingen en berekeningen. Wij streven er ook naar alle aanbieders en producten op te nemen in het spaaroverzicht. Het kan voorkomen dat een spaarproduct niet opgenomen wordt in de vergelijking. Dit kan meerdere oorzaken hebben:<ul><li>Het product is identiek aan een reeds opgenomen product. Het originele hoofdproduct wordt dan opgenomen.</li><li>De gegevens van het product worden door de aanbieder van het product niet ter beschikking gesteld.</li><li>Het product bestaat nog wel, maar wordt niet meer aangeboden. In dit geval wordt dit product ook niet opgenomen in de vergelijking.</li></ul></p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='3' data-name='accordion-tab3-title'><span>Welke aanbieders zijn opgenomen in de vergelijking?</span></div><div class='accordion-content' data-content='3' data-name='accordion-tab3'><p>Een volledig overzicht van de aanbieders welke meegenomen worden in de vergelijking vind je hier: <a href='https://kennisbank.sparen.nl/spaarbanken' title='Overzicht spaarbanken' target='_blank'>overzicht spaarbanken</a>.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='4' data-name='accordion-tab4-title'><span>Hoe verdient Sparen.nl aan deze vergelijkingen?</span></div><div class='accordion-content' data-content='4' data-name='accordion-tab4'><p>Sparen.nl is een vergelijkingssite. De informatie en vergelijkingen op onze website zijn voor jou als consument gratis. Sparen.nl ontvangt uitsluitend een beloning van een aanbieder/tussenpersoon (een vaste vergoeding) als je een product bij de aanbieder/tussenpersoon via Sparen.nl hebt afgesloten of doorklikt naar de website van de aanbieder / tussenpersoon. De hoogte van de vergoeding kan verschillen per product en per aanbieder.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='5' data-name='accordion-tab5-title'><span>Welke diensten en producten biedt Sparen.nl aan?</span></div><div class='accordion-content' data-content='5' data-name='accordion-tab5'><p>Sparen.nl is een onafhankelijke informatie- en vergelijkingssite. Je kunt op Sparen.nl verschillende soorten verzekeringen en bankproducten vergelijken en afsluiten.<br /><br />Je vergelijkt op Sparen.nl zelf eenvoudig de aangeboden spaarrekeningen met elkaar. Op basis van de door jou ingevoerde gegevens en de getoonde resultaten, maak je zelf een keuze voor een aanbieder en/of product.<br /><br />De meeste spaarrekeningen die wij in de vergelijking tonen, kun je gratis en eenvoudig online aanvragen. We sturen je dan door naar de website van de aanbieder. Zodra je een spaarrekening hebt aangevraagd, is de aanbieder aanspreekpunt voor al je vragen en wijzigingen.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='6' data-name='accordion-tab6-title'><span>Krijg ik van Sparen.nl ook advies?</span></div><div class='accordion-content' data-content='6' data-name='accordion-tab6'><p>Sparen.nl geeft geen persoonlijk advies. De resultaten van de vergelijking zijn gebaseerd op de gegevens die jij zelf ingeeft. Omdat wij geen persoonlijk advies geven ben je zelf verantwoordelijk voor de aanbieder- en productkeuze. Wij wijzen er nadrukkelijk op dat wij geen enkele verantwoordelijkheid dragen voor door jou gemaakte keuzes. Draag er zorg voor dat de ingevoerde gegevens volledig en correct zijn, dit is in jouw eigen belang.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='7' data-name='accordion-tab7-title'><span>Hoe gaat Sparen.nl om met klachten?</span></div><div class='accordion-content' data-content='7' data-name='accordion-tab7'><p>Als je een klacht hebt over de inhoud van de productovereenkomst, kun je je betreffende aanbieder benaderen. Indien de klacht door de aanbieder niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je jezelf richten tot het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (Kifid). <br /><br />Wanneer je een klacht hebt over de dienstverlening van Sparen.nl kun je jezelf richten tot ons Service Team.<br /><br />Sparen.nl is onderdeel van Geld.nl B.V. Wij zijn aangesloten bij het Klachten Instituut Financiële dienstverlening (KiFid) onder nummer: 300.014480</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='8' data-name='accordion-tab8-title'><span>Hoe waarborgt Sparen.nl mijn privacy?</span></div><div class='accordion-content' data-content='8' data-name='accordion-tab8'><p>Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens die je verstrekt op onze website en zorgen dat jouw privacy is gewaarborgd. Meer informatie vind je in ons <a href='https://www.sparen.nl/privacy' title='privacyreglement' target='_blank'>privacyreglement</a>.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='9' data-name='accordion-tab9-title'><span>Geld.nl B.V. en de AFM, KiFid en de KvK</span></div><div class='accordion-content' data-content='9' data-name='accordion-tab9'><p>Sparen.nl is onderdeel van Geld.nl. B.V. Geld.nl B.V. heeft een AFM vergunning inzake de Wet Financieel Toezicht (WFT) onder nummer: 12039914. Geld.nl B.V. is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel (Brabant) onder nummer 52062910.</p></div></div></div></div>" class=over-vergelijking>Hoe vergelijken wij?
Minimale inleg € 5.000
Minimale inleg €5.000
Minimale inleg € 500
Minimale inleg € 2.000
Minimale inleg € 500
Alleen mogelijk als je al een DHB VoorSpoedrekening bij de bank hebt
Minimale inleg € 250
Minimale inleg € 1.000
Minimale inleg € 500
Minimale inleg € 5.000
title
Moet je over een paar maanden een grote uitgave doen en wil je zeker weten dat je niet in de verleiding komt het geld voor iets anders te gebruiken? Dan is een deposito van 3 maanden een interessante optie. Je zet je geld dan 3 maanden vast tegen een hogere rente dan op een spaarrekening. En na die 3 maanden komt het geld samen met de opgebouwde rente vrij en kun je het gebruiken voor de uitgave die je wil doen.
Tip! Spaargeld dat je direct nodig hebt als bijvoorbeeld je wasmachine stuk gaat, kun je het beste op een vrij opneembare spaarrekening zetten. Ga hier de rente voor een spaarrekening vergelijken.
Een spaardeposito van 3 maanden levert het meeste op als je de hoogste spaarrente voor 3 maanden vast kiest. Ga daarom op Sparen.nl deposito vergelijken, kies voor een looptijd van 3 maanden en je ziet de hoogste rente voor een deposito van 3 maanden meteen bovenaan. Daarnaast tonen we je van elk deposito van 3 maanden de belangrijkste voorwaarden. Zo kies je eenvoudig het beste deposito van 3 maanden vast met een hoge rente.
Sparen.nl biedt je de meest complete en actuele spaarrente vergelijking van Nederland met meer dan 40 spaarbanken. Vergelijk het meest complete aanbod banken, vind direct de hoogste rente en haal het maximale rendement over je spaargeld.
Meer weten over rente 3 maanden vast vergelijken en de actuele rentestanden in Nederland? Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Banken veranderen de rentes voor hun deposito’s regelmatig. Bij welke bank je de hoogste rente voor een deposito van 3 maanden krijgt, kan dus steeds anders zijn. Ga daarom op Sparen.nl de actuele spaarrente vergelijken, kies voor een deposito van 3 maanden en je ziet meteen welke bank nu de hoogste deposito rente voor 3 maanden heeft.
De hoogste rente op een deposito van 3 maanden krijg je vaak bij een buitenlandse bank die in Nederland actief is. Je spaargeld is hier gelukkig net zo veilig als bij een Nederlandse bank. Alle banken die je op Sparen.nl ziet vallen namelijk onder een depositogarantiestelsel binnen de Europese Unie. Deze stelsels vergoeden allemaal, net zoals het Nederlandse, je spaargeld tot 100.000 euro als een bank failliet gaat. Bovendien is de kans dat een bank failliet gaat vrij klein, omdat ze allemaal onder strengere Europese toezichtregels vallen.
Je spaargeld vastzetten op een deposito van 3 maanden is heel verstandig als je een bepaald bedrag hebt dat je over 3 maanden moet betalen. Bijvoorbeeld voor je nieuwe keuken, een verbouwing of een nieuwe auto. Omdat het geld op het deposito vaststaat, kun je het in de tussentijd niet voor iets anders gebruiken en je krijgt een hogere rente dan op een spaarrekening.
Spaargeld dat je echter meteen nodig hebt als je wasmachine stuk gaat of je een onverwacht hoge rekening krijgt, moet je niet vastzetten. Dit kun je het beste op een vrij opneembare spaarrekening zetten. Zo kun je er altijd bij zodra het nodig is.
Wil je over 3 maanden een bedrag schenken aan je kind, bijvoorbeeld als afstudeercadeau? Dan kun je het tot die tijd op een deposito van 3 maanden zetten. Zo verdien je er mooi wat meer rente over dan op een spaarrekening en je kunt niet in de verleiding komen om het geld voor iets anders te gebruiken. Wel zo prettig.
Wil je voor een langere periode elke maand of jaar geld opzij zetten voor je kind? Dan is een kinderspaarrekening een betere optie. Ga hier de kinderspaarrekening vergelijken.
Deposito wordt automatisch verlengd bij einde looptijd