<div id='accordion_vergelijken' class='accordion over-vergelijking in-viewport'><div class='accordion-wrapper'><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='1' data-name='accordion-tab1-title'><span>Hoe komt de vergelijking tot stand?</span></div><div class='accordion-content' data-content='1' data-name='accordion-tab1'><p>Maak je op Sparen.nl een vergelijking van spaarrekeningen, dan staat bij binnenkomst standaard de rekening met de hoogste spaarrente bovenaan. Je kunt de vergelijking zelf eenvoudig aanpassen op je wensen door te kiezen wat jij belangrijk vindt.<br /><br />De spaarrekening met de hoogste rente voor jouw wensen staat dan bovenaan. De resultaten van deze vergelijking zijn gebaseerd op de actuele rentepercentages, zoals wij die krijgen aangeleverd van de banken.<br /><br />Behalve op de rente, kun je de spaarrekeningen zelf ook nog sorteren op klantscore. De klantscore is gebaseerd op reviews die wij zelf verzamelen onder klanten van de betreffende spaaraanbieder.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='10' data-name='accordion-tab10-title'><span>Hoe verzamelen we de reviews over de spaarbanken?</span></div><div class='accordion-content' data-content='10' data-name='accordion-tab10'><p>Het is via Sparen.nl mogelijk om een review te geven over je spaarbank.<br /><br />Omdat wij bij de reviews aan de consument vragen bij welke bank ze hun spaarrekening hebben, weten we dat de reviews van klanten van de bank komen.<br /><br />Wij geven geen beloning voor de inhoud of de hoogte van een review. Ook sturen wij in de uitnodiging niet aan op een hoog cijfer. De reviews geven dus altijd de echte mening van de klant weer.<br /><br />Op basis van het e-mailadres bij de review controleren we of de reviews niet van een concurrent of de spaarbank zelf komen. Die mogen natuurlijk geen review geven.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='2' data-name='accordion-tab2-title'><span>Hoe volledig is de vergelijking?</span></div><div class='accordion-content' data-content='2' data-name='accordion-tab2'><p>Sparen.nl is volledig onafhankelijk. Dit betekent dat geen enkele financiële instelling een aandeel, zeggenschap of invloed heeft op de resultaten van de vergelijkingen en berekeningen. Wij streven er ook naar alle aanbieders en producten op te nemen in het spaaroverzicht. Het kan voorkomen dat een spaarproduct niet opgenomen wordt in de vergelijking. Dit kan meerdere oorzaken hebben:<ul><li>Het product is identiek aan een reeds opgenomen product. Het originele hoofdproduct wordt dan opgenomen.</li><li>De gegevens van het product worden door de aanbieder van het product niet ter beschikking gesteld.</li><li>Het product bestaat nog wel, maar wordt niet meer aangeboden. In dit geval wordt dit product ook niet opgenomen in de vergelijking.</li></ul></p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='3' data-name='accordion-tab3-title'><span>Welke aanbieders zijn opgenomen in de vergelijking?</span></div><div class='accordion-content' data-content='3' data-name='accordion-tab3'><p>Een volledig overzicht van de aanbieders welke meegenomen worden in de vergelijking vind je hier: <a href='https://kennisbank.sparen.nl/spaarbanken' title='Overzicht spaarbanken' target='_blank'>overzicht spaarbanken</a>.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='4' data-name='accordion-tab4-title'><span>Hoe verdient Sparen.nl aan deze vergelijkingen?</span></div><div class='accordion-content' data-content='4' data-name='accordion-tab4'><p>Sparen.nl is een vergelijkingssite. De informatie en vergelijkingen op onze website zijn voor jou als consument gratis. Sparen.nl ontvangt uitsluitend een beloning van een aanbieder/tussenpersoon (een vaste vergoeding) als je een product bij de aanbieder/tussenpersoon via Sparen.nl hebt afgesloten of doorklikt naar de website van de aanbieder / tussenpersoon. De hoogte van de vergoeding kan verschillen per product en per aanbieder.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='5' data-name='accordion-tab5-title'><span>Welke diensten en producten biedt Sparen.nl aan?</span></div><div class='accordion-content' data-content='5' data-name='accordion-tab5'><p>Sparen.nl is een onafhankelijke informatie- en vergelijkingssite. Je kunt op Sparen.nl verschillende soorten verzekeringen en bankproducten vergelijken en afsluiten.<br /><br />Je vergelijkt op Sparen.nl zelf eenvoudig de aangeboden spaarrekeningen met elkaar. Op basis van de door jou ingevoerde gegevens en de getoonde resultaten, maak je zelf een keuze voor een aanbieder en/of product.<br /><br />De meeste spaarrekeningen die wij in de vergelijking tonen, kun je gratis en eenvoudig online aanvragen. We sturen je dan door naar de website van de aanbieder. Zodra je een spaarrekening hebt aangevraagd, is de aanbieder aanspreekpunt voor al je vragen en wijzigingen.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='6' data-name='accordion-tab6-title'><span>Krijg ik van Sparen.nl ook advies?</span></div><div class='accordion-content' data-content='6' data-name='accordion-tab6'><p>Sparen.nl geeft geen persoonlijk advies. De resultaten van de vergelijking zijn gebaseerd op de gegevens die jij zelf ingeeft. Omdat wij geen persoonlijk advies geven ben je zelf verantwoordelijk voor de aanbieder- en productkeuze. Wij wijzen er nadrukkelijk op dat wij geen enkele verantwoordelijkheid dragen voor door jou gemaakte keuzes. Draag er zorg voor dat de ingevoerde gegevens volledig en correct zijn, dit is in jouw eigen belang.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='7' data-name='accordion-tab7-title'><span>Hoe gaat Sparen.nl om met klachten?</span></div><div class='accordion-content' data-content='7' data-name='accordion-tab7'><p>Als je een klacht hebt over de inhoud van de productovereenkomst, kun je je betreffende aanbieder benaderen. Indien de klacht door de aanbieder niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je jezelf richten tot het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (Kifid). <br /><br />Wanneer je een klacht hebt over de dienstverlening van Sparen.nl kun je jezelf richten tot ons Service Team.<br /><br />Sparen.nl is onderdeel van Geld.nl B.V. Wij zijn aangesloten bij het Klachten Instituut Financiële dienstverlening (KiFid) onder nummer: 300.014480</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='8' data-name='accordion-tab8-title'><span>Hoe waarborgt Sparen.nl mijn privacy?</span></div><div class='accordion-content' data-content='8' data-name='accordion-tab8'><p>Wij gaan zorgvuldig om met de gegevens die je verstrekt op onze website en zorgen dat jouw privacy is gewaarborgd. Meer informatie vind je in ons <a href='https://www.sparen.nl/privacy' title='privacyreglement' target='_blank'>privacyreglement</a>.</p></div></div><div class='accordion-box'><div class='accordion-tab' data-tab='9' data-name='accordion-tab9-title'><span>Geld.nl B.V. en de AFM, KiFid en de KvK</span></div><div class='accordion-content' data-content='9' data-name='accordion-tab9'><p>Sparen.nl is onderdeel van Geld.nl. B.V. Geld.nl B.V. heeft een AFM vergunning inzake de Wet Financieel Toezicht (WFT) onder nummer: 12039914. Geld.nl B.V. is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel (Brabant) onder nummer 52062910.</p></div></div></div></div>" class=over-vergelijking>Hoe vergelijken wij?
Minimale inleg € 5.000
Minimale inleg € 2.000
Minimale inleg € 500
Minimale inleg € 500
Alleen mogelijk als je al een DHB VoorSpoedrekening bij de bank hebt
Minimale inleg € 250
Minimale inleg € 500
Minimale inleg € 1.000
title
Moet je over 9 maanden een uitgave doen waar je nu alvast geld voor apart wilt zetten? Dan is een deposito van 9 maanden een goede en verstandige keuze. Je zet je geld 9 maanden vast op een deposito, zodat je het in de tussentijd niet voor iets anders kan gebruiken. Bovendien krijg je op een deposito van 9 maanden een hogere rente dan wanneer je het geld op een ‘gewone’ spaarrekening zou zetten.
Tip! Spaargeld dat je direct nodig hebt als je bijvoorbeeld je televisie stuk gaat of je een onverwachte rekening moet betalen, kun je het beste op een vrij opneembare spaarrekening zetten. Ga hier de rente voor een spaarrekening vergelijken.
Een deposito van 9 maanden vast levert je het meeste op als je een zo hoog mogelijke rente krijgt. Ga daarom op Sparen.nl deposito vergelijken. Als je kiest voor een looptijd van 9 maanden, zie je direct de hoogste deposito rente voor 9 maanden bovenaan. We tonen je van elk deposito ook meteen de belangrijkste voorwaarden zodat je makkelijk een spaardeposito van 9 maanden kiest dat past bij jouw wensen.
Sparen.nl biedt je de meest complete en actuele spaarrente vergelijking van Nederland met meer dan 40 spaarbanken. Vergelijk het meest complete aanbod banken, vind direct de hoogste rente en haal het maximale rendement over je spaargeld.
Meer weten over de spaarrente 9 maanden vast vergelijken en de actuele rentestanden in Nederland? Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Banken veranderen hun spaarrentes regelmatig. Welke bank de hoogste rente voor een deposito van 9 maanden heeft, kan dus steeds anders zijn. Ga daarom de actuele spaarrentes vergelijken op Sparen.nl. Als je kiest voor een deposito van 9 maanden, zie je direct welke bank nu de hoogste rente heeft voor 9 maanden vast.
De hoogste deposito rente voor 9 maanden vind je vaak bij buitenlandse banken die in Nederland actief zijn. Je kunt hier gemakkelijk online een deposito van 9 maanden openen en je spaargeld is bij zo’n buitenlandse bank net zo veilig als bij een Nederlandse bank. Alle deposito’s van 9 maanden op Sparen.nl vallen onder een depositogarantiestelsel binnen de Europese Unie. Deze stelsels vergoeden, net als het Nederlandse, je spaargeld tot 100.000 euro als een bank failliet gaat.
Een spaardeposito van 9 maanden afsluiten is erg verstandig als je nu een geldbedrag hebt dat je over 9 maanden moet betalen. Bijvoorbeeld als je over 9 maanden een verre reis wilt maken of een verbouwing aan je huis gaat doen. Door je geld op een deposito van 9 maanden te zetten, kun je niet in de verleiding komen om het voor iets anders te gebruiken. Je mag het namelijk niet tussentijds opnemen. Daarnaast krijg je een hogere rente op een deposito van 9 maanden dan op een vrij opneembare spaarrekening.
Let op! Spaargeld dat je direct wilt gebruiken als je een nieuwe wasmachine nodig hebt of een onverwachte rekening moet betalen, kun je beter op een vrij opneembare spaarrekening zetten. Zo kun je er meteen bij als dat nodig is.
Als je nu een bedrag hebt dat je over 9 maanden aan je kind wilt geven, bijvoorbeeld voor de aankoop van een eerste auto of als afstudeercadeau, dan kun je dit nu op een deposito van 9 maanden zetten. Het geld staat dan vast en je kunt niet tussentijds voor iets anders gebruiken. Een prettige gedachte. Bovendien krijg je op een spaardeposito van 9 maanden een hogere rente dan op een spaarrekening.
Wil je liever een langere periode elk jaar of elke maand sparen voor je kind? Dan kun je beter een kinderspaarrekening openen.
Deposito wordt automatisch verlengd bij einde looptijd